My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 16, 2014

Set Kurus Shaklee

Usia tidak akan berhenti daripada meningkat tetapi tidak salah untuk kita melambatkan proses penuaan. Biarlah usia telah menjangkau 30tahun dan keatas.. tp wajah kita masih lagi segar. Maklum sajalah.. bila sudah beranak pinak.. mood plak asik x menentu je.. kat rumah asik nak menyinga.. lama2.. kedut cepat datang.. hehe

Shaklee.. Shaklee.. Shaklee

Kali ini saya ingin berkongsi manfaat dan kebaikan bersama Set Sihat dan Kurus daripada Shaklee.

Sekarang saya tgh consume Set Kurus dan Sihat Shaklee iaitu Vitamin C, B-Complex dan Vitamin E

 VITAMIN APA YANG SIHAT UNTUK KULIT CANTIK ??

Vitamin B complex :
ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.

Vitamin C :
ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E :
terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Pengambilan Vitamin-Vitamin ini sangat penting diambil bersama air putih yang mencukupi. Sehari saya minum air putih sekurang-kurangnya 2-3liter. Tetapi tidak kurang dari 2 liter.

DIsamping itu juga, saya mengambil Vitamin Alfalfa

 
Alfalfa Complex
Kaya dengan Nutrisi
Melegakan rasa kebas dan sakit sendi
Milk Booster(bykkan susu badan)

dan

ESP
menguatkan fungsi saraf dan memori
membekalkan tenaga yang berpanjangan
membina sel-sel saraf yang baru

Alfalfa tidak digalakkan diambil bersama Vitamin E kerana ianya akan mengurangkan kadar serapan zat. Jadi saya mengambil ESP dan Alfalfa pada waktu pagi manakala Vit C, Vit E dan B-Complex saya makan pada waktu malam sebelum tidur.

Alhamdulillah.. berat badan mulai turun dan stabil. Tidak seperti sebelum ni turun naik. Alfalfa ini adalah agen detox paling baik. ianya akan membuang segala toksin dalam badan yang tidak diperlukan. Aktiviti membuang juga menjadi lebih konsisten dan teratur. Apabila segala toksin telah dikeluarkan.. badan mula rasa kesegarannya.

Saya mengamalkan Set daripada Shaklee ini sejak mengandung lagi. Saya yakin dengan produk daripada Shaklee ini kerana ianya ternyata HALAL, tiada racun, tiada gula.

notakaki: Info berkenaan Vitamin saya perolehi daripada Google.
  

1 comment:

eima said...

selamat kurus..... dan sihat