My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 17, 2013

Hutan Lipur Beserah

Actly, aku dibesarkan di sebuah perkampungan yang terletak di Beserah. Aku menetap di sana dari sebesar jagung (jagung ke?) sehingga darjah 6. Lama x? lama la kan... almost 12years.

Tapi.. kenapa aku x pernah tau ada HLB ni ek? Hairan betul. Aku tau di kala umurku 29tahun! dan bawak anak2 datang mandi.. zaman kecit cinonet dulu x pernah plak terjun2 kat sini


bunga,  ko tau?


aku dapat 2 pic atas ni ehsan dari google.tuan blog ni pon pernah sampai.Dari pengamatan aku ke atas blog akk ni.. tempat ni cantik. Tapi kenapa aku pergi tempat ni x cantik ek? 

huhu.. semak sekali.. tandas jgn citer aar hancing nye.. (cess! pantang tol)

tapi anak3 dgn pak n mak sedaranya dah excited. xpeduli dah suasana sekeliling.. cabut baju terus terjun. Ajak makan pon x mau. dia ada 2 kolam. Dalamnye ada pasir. Air dia bapak segala sejuk. Aku ada nmpk signboard GUA .. tp keadaan jalan nak ke GUA tu mmg x sesuai langsung utk dilalui.. konfem pacat penuh.

aku tanya ayah aku "papa, selama ni along x pernah tau pon ada hutan lipur ni. Xpernah bawak pon.dekat giler dari rumah..huhu" dia bantai gelak je

Hutan Lipur tentulah ada air terjun kan.. tp entah! xde pon. kena naik atas lagi kut.. kena redah hutan semak samun tu huhu.. Tapi dia punya air.. serius punya sejuk ;)

 ni pemandangan dari seberang sini.. gambar dari gugel. dalam pic atas ni..cantik je terang je. tapi time aku pergi tu.. mak aii.. semak samun.. pemandangan seperti gambar di atas ni.. gelap sbb keadaan semak tu
 Baju merah adalah Siti Fatimah. Adik tiri ku ini dah darjah 2. Baru darjah 2 dah ada anak sedara 3 orang..anak sedara plak darjah satu.. esok besar saing la mu dua orang ye. Aku umue 29tahun xde anak saudara lagi (belah aku lah).. adik aku bersalin Okt ni.. InsyaALLAh.. hah itulah anak sedara pertama.. wah.. x sabar nak tgk anak sedara sendri ni.Anak sedara sebelah suami aku ramai.. 29 orang dah hehe
 Rafeeq kalau rendam dalam air.. x nanges langsung. Kita bimbang dia kesejukan. Tapi dia relax je.
Budak lelaki x pakai baju kat belakang tu.. adik tiri sulong.. Darjah 4.. Muhammad Arif Iman.. Notty boy ;)
 Geram dgn si comel ni
Rafeeq dengan abah

xde plak gambar kakak dalam nih. Ooo.. baru igt. dia merajuk.. ptt xde gambar dia. Biasalah anak dara tu .. xleh tersalah sket.. MERAJUK.. TARIK MUKA..

Cuti sek ni nak turun Melaka. Cari hutan lipur la.. leh mandi2 hehe. Dulu singgah Hutan Lipur Gunung Ledang.. Best giler!

 

2 comments:

bunga_rose said...

errr yg aku gi masa kecik2 dulu dgn geng2 basikal aku nama tmpt tu bukan hutan lipur, tp jeram. berapa belas tahun lepas dh aku gi so tak igt la tmpt yg sama ke tak.. gi dgn geng2 basikal masa umur12,13 tahun gitu so mmg tak igt weh..

eima said...

aku tak suka air terjun sbb tmpt die hutan ..huhu tak penah sekali pun bw anak2 ...takut