My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 20, 2012

Ragam si Abang

Normalnya, aku mmg selalu dgr. Jika si ibu sedang dalam pembawakkan..maka anak yang paling bongsu akan "perangai" sket.

tp aku x sangka plak anak aku yang dah nk masuk 4thn...pon leh terbawak-bawak dek pembawakkan ni.. igt aku, kalau anak tu dalam lingkungan 2 tahun ke bawah..means masih kecil.. mungkin la meragam sket bl kita pregnant lagi

anak ini bakal mencecah umur 4tn tidak lama lagi. Tapi skrg perangai dia cam budak umur setahun setengah... sgt2 meragam. aku tak tahu camne dia d umah pengasuh hari ni. sian kat pengasuh nak melayan kerenah dia.. sedang aku pon kadang2 leh hilang sabar.

skrg, dia suke menanges. menanges yg tidak henti2 selama berjam2. oh Kenapa? puas di pujuk diberikan macam2.. dia ttp menanges.. jiwa dia jadi begitu sensitif..

skrg, dia susah mandi.. kl aku paksa dia.. time nak buka baju tu pon aku dah berpeluh melawan keringat dia.. kenapalah wahai si anak.. time mandi tu .. mmg sepanjang2 masa mandi dia nanges.. "xmo mandi..xmo mandi"

itu x pe la lagi...

skrg jg, kl dia 'Yak".. dia x mo basuh yak.. camne? berjam2 dia yak tanpa di basuh.. aduh! stress mak.. masa aku cuti seminggu las week.. tiada istilah REHAT bg aku.. aku nak kena handle acad plak kat umah..

time nak pakai baju pon sama.. seme baju di tolak nye.. xmau!!.. dan smlm dia tido dgn baju bola nya sahaja.. xmo tuko baju.. gasakla wahai anak.. ibu ikut kan sajer. ibu dah la pening kepala.. malas nak bergadoh dgn kamoo.. 

nnt aku dah beranak.. camne la plak dia kan... 

1 comment:

bunga_rose said...

errrr... camtu la perangai qimie masa aku mengandung ari tu... tp biasa azli la layan kerenah dia.. tapi, dapat adik nanti dia berubah zue, dia seronok ada adik.. percayalah... hihihihi sebab aku seronok tengok qimie melayan adik dia sekarang