My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, October 28, 2010

Ketapang Beach

aku adalah pencinta alam semulajadi..chewah ayat. tp serius la..aku mmg suke p pantai, waterfall. berkelah dgn family bawak bekal nasi lemak, bawak tikar, bawak pelampung, tp sejak kahwin ni..aktiviti ni adalah berkurangan kerana suami aku x suke bawak anak p tempat2 macam tu.katanya x berapa elok dan bahaya.aduhai.. suami ku. istri mu ini udah kepingin benar nak berkelah di tepi pantai.. sambil dgr bunyi angin yang menderu dan ombak yg menghempas pantai..hrm.. lapang je dada ni bile melihat ciptaanNya yang MAHA INDAH itu.

melalut dah aku ni..hrm balik tganu masa hntr mak mertua aku p Mekah, aku berpeluang melepaskan kepingin aku itu..huhu

lepas je mak masuk balai berlepas, kakak ipo ajak p pantai ketapang. belakang epot tganu tu je. hrm citer pasal epot..aku tergamam tgk epot tganu tu.kalah la epot sultan ahmad shah, ktn ni. mmg besar dan canggih. kapal terbang tu pon bawak mak mertua aku terus ke Madinah. xperlu transit KL dah.

 ini adalah hasil garapan semasa di epot
aku nak marah betul dgn org yang jual belon2 ni
habis seme budak menangis dan meraung sbb nak benda ni
tp yela.. nak marah pon x guna kan
itu punca rezki diaorg..huhu
satu rm5.00
aku rembat 2 satu lagi spongebob utk adik..
tp dah pecah masa dalam kete lagi.. GANAS tol adik nih..
alih2.. kat umah.. dia asyik cakap "kongcila" kat kakak hehe
 pic tuan rumah bersama keluarga tercinta ;)
i'm love it
(skrg dah jadi background desktop)
 dengan dik tercayang
hmm.. takut air laut rupanya...
maybe sbb bunyi dia kuat sgt kut
 tgk gelagat si adik
"xmo..xmo..takut..takut"
 aiseh adik ni..TAKUT SANGAT la..
letak dalam air.. dia angkat kaki dia tinggi2
 kakak pon same..TAKUT jugak
tp ada BERANI sikit la dari adik dia

so titipan utk suami ku tercinta pada hari tu adalah ;
"kena bawak anak g laut lagi lepas ni, kalau x dorang akan jadi penakut dgn laut"
hehe.. padahal ada makna tersembunyi dari titipan tersebut
mak nye nak ke laut lebeyyyy... :p 

7 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

tingat cite antu pokok ketapang... yg si jehan raja lawak tu belakon tu.. mengoms!!!'

pantaii.. ermnn rindunye kat kg...

deelira@deeliraz said...

nge : jom la balik kg!

..nOj.. said...

wei ko mmg tak penah bwk anak2 pg pantai ke? tc ke pantai batu itam ke. budak2 memula mmg takut. nanti 2-3 kali pg, ko plak tak larat nk layan asek nk duk dlm air je. hehe

~FaatiNNasreeN~ said...

along..do you mean pencipta alam semula jadi ker..pencinta alamsemula jadi?..hihi

deelira@deeliraz said...

noj : haah xpernah wei.. percaya x? umie dah 4 tahun. x pernah bawak.

deelira@deeliraz said...

angah : TQ SO MUCH DEAR.. typing error yang sgt besar kesalahannya.. huhu tq tq...

LiErOSe~QiEmi said...

zue.. mmg nk blk kg.. raye aji ni kawan baek aku kawin, so kena paksa azli blk kontan gak sabtu tu hahahha...

nape lama tak update weh??? dah la aku tak leh ym dah... rindu nk sembang dgn ko...

aku tag GA kat ko.. gi buat g