My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 30, 2010

Salam 20 Ramadhan

Salam 20 Ramadhan kepada semua teman2,

Semoga hati kita sentiasa tenang dan x marah2 di bulan baik ni kan. Bile aku dah tenang sket ni baru la leh nak post entry. huhu.. tp pagi td mmg aku tgh HOT giler. Rasa cam badan dah nak bertuko kaler ijo dah. nak wat keje pon x leh. kalau amarah aku dah datang cam tu ler wei..

hm xnak kalah dgn entry mkn2 nojj . aku pon nak post entry makan2 jugak kat sini.

sabtu, aku berbuka puasa di umah papa di Beserah.
puding coctail ( xberapa sedap la..x menjadik sgt huhu)
incik suami sedang gigih membakar ayam ..berkeringat tuh!
sedap.. cicah plak dgn kuah ala-ala kacang gitu. aku pon x tahu gane mak tiri aku wat. tp sedap ler.x sempat nak tanya...duk makan jer.
ni menu nya, ikan keli goreng berlada & ikan keli goreng, paceri nenas, sambal bilis petai dan ulam pucuk tere (pucuk gajus tuh) belakang umah papa ada macam2 jenis pokok dan binatang. ikan keli tu kolam sendiri,petai kait fresh ats pokok, pucuk tere tu pon sama petik jer, nenas pon amik kat belakang umah je. harmoni tol umah papa aku huhu..seme ada.

kalau binatang tu..selain ikan keli, biri-biri ada 2 ekor, rabbit ada 10 ekor kut, ayam belanda ada 2 ekor jugak. tu pon sebok dia nak bela buaya kat sungai belakang umah..ada ker?? hehe..
ini budak sgt suke pergi umah tokpa dia. sbb kawasan luas. lari sana sini. sekali kena kejar dgn biri2.. mencicit lari. pucat lesi muka hahahahaha... (belakang tu reban rabbit la tuh) malas aku nak amik pic rabbit n biri2 tu..sebok memasak ;)

ahad, berbuka di umah je ;-
tengahari tu gigih wat puding karamel. rupa x secantik yg aku buat dulu tp rasanya sedap wei.. ceh!! puji diri xde kerja lain ker>? utk resepi sila klik sini .
pencuci mulut aku untuk seminggu ni la nih.. mkn sorang n sikit2 kan. lambat la habis.
then aku masak gulai ikan keli. nmpk x senonoh sket gambo ni sbb masa ni dah habis mkn nasi br teringat nak snap pic :p . ikan keli ni feveret suami. ada lagi dalam peti tu. hari ni x tahu nak wat keli masak apa plak..
ayam goreng kunyit.aku gaul ayam ni dgn garam, kunyit, cili kering mesin dgn cuka sket pastu peram lama2. sedap gak la rasa dia. hah!! puji lagi. hehe.. jgn mare. lauk yg sama jugak la wat bersahur td.

esokc cuti lagi la.. bestnya....

13 comments:

MRS. K said...

zue, bulan pose ni kalau masak tak jadi dimaafkan.. hehehe... reason : takleh rasa..kekeke

deelira@deeliraz said...

kay : hehe betul tu. tp suami leh terima ke kalau setiap kali masa x menjadik hahahah..

psstt, smlm wat teh o ais..tawor..huduh benor rasanya.

eima said...

rajin nye memasak ....

cik puan akish said...

suke aym bakaq!!!!yummeh!!!

deelira@deeliraz said...

ayam bakar superb ;P
menyelerakan :)

mrs_zura said...

hmm..mkn sorg je puding? nape?
shah pun suka ikan keli tp xpenah sy msk..kena try la nnt...

deelira@deeliraz said...

abg i x suker la.. hehe

cubela..sedap :)

~FaatiNNasreeN~ said...

owh..patotla xjoin mkn kt umah kiteorg..majuk3x..mgeh3x...cm sedap jer ikan keli msk smbal tu...nnti raya keempat buat umah terbuka tk??hee~

..nOj.. said...

sape buat puding cocktail tu. sendiri buat ke? hehehe. aku last wiken pun berbuka umh mentua gak kt beserah tu. minggu ni pg lagi kot sbb adik ipar ade balik.

wei ayam goreng tu nmpk sedap jela. betul ke sedap letak cuka. cam ragu2 plak aku ni. sbb jarang betul letak cuka dlm masakan

deelira@deeliraz said...

angah : alamak kantoi.. hehe.sori ngah.bkn x nak g.x nak la kacau geng2 adik badik berbuka pose :)

deelira@deeliraz said...

noj : haah aku wat sendiri.tension je.senang gitu pon x menjadik.

aku amik petua letak cuke ni dari mak mertua org tganu. mmg sedap la.tp jgn letak banyak.

*Miss Geli^ said...

kenapa bakar ayam kena pakai daun pisang?

hahahah..aku kalu bakar ikan baru pakai daun pisang..kalu ayam, aku bantai bakar camtu je

deelira@deeliraz said...

miss geli : entah ler cikgeli. mak suh letak daun pisang..ikut jer..hehe.tp sblm ni mmg letak daun pisang bila bakar ikan jer :p