My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 11, 2010

pembuka selera bersahur

nak bgn pepagi utk makan bukanlah semudah itu saje. mata mamai2..tekak pon x berapa nak makan kan. so kena ada makanan yang betul2 mengancam jiwa dan raga. setiap tahun pon mmg perkara2 ini harus ada dalam esbox aku
 telur masin. ada masin2 sket br best kan. sekali rebus 4 biji tp nak habisnya seminggu jugak. gilir2 dgn menu yg lain.tp sahur pertama aku..telur masin ni "selamat" lagik. belum terusik. tunggulah kau malam nih..:p
 the power of durian. huhu.. ada 2 tupperware tempoyak dalam freeze aku. tiap2 kali mkn nak kena ada sambal tempoyak. br mengancam. buat budu + tempoyak sket pon best!
ikan kering talam pon sedap. kalau ada 3 perkara ni ..sure sahur akan jadi lebih bermakna.tol x? ;)

11 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

semenya ada kat dapur umah...tunggu balik petang ni jek nak kerjakan...lalala...

ibu amirul said...

telan air liur akak dik.......

MRS. K said...

eh, rumah baru la! ingatkan blog sape tadi cerita hari bonda... huhuhu...

aku tak makan tempoyak la zue.. telur masin aku makan tapi kena makan ngan bubur nasik jer... hehehe

deelira@deeliraz said...

kak izan : jom kita kerjakan petang nih!!

deelira@deeliraz said...

kak ain : jgn tak terliur kak hehe.. tu la namanya Pembuka Selera Bersahur :p

deelira@deeliraz said...

mrs. K : hehe selamat datang ke umah baru

kay ..tempoyak sedap weii!!

..nOj.. said...

telo masin aku dh beli smlm. atas ingatan izan. tempoyak pun dah ade. best betul. nk buat sendiri tak reti. beria suh mak dtg buatkan. kalo mak aku tak dtg aritu, mmg aku suh ko yg buat. hehehe. pastu ade ikan terubuk masin. tp nk goreng tu mmg bercinta sket sbb nye asap dh tentu penuh 1 umah

deelira@deeliraz said...

bgs izan ni igt mengingatkan hehe. nak suh aku buat..hehe xde hal punye :p

pagi td aku goreng ikan ayer..aku buka pintu dapo sbb asap penuh kan.. takut jugak ada yg beri salam nak tumpang makan dari pintu dapor tu hehe..

eima said...

pagi tadi aku pun sahur ikan masin...laki aku ketam goreng die le ...3 kali tambah laki aku .. aku 2 kali je ..

esok tatau lagi la...

LiErOSe~QiEmi said...

telo masin=makan
ikan masin=makan
tempoyak+budu= tidakkk!!!! tak pandai makan hikhik..
ok aku tau ko nak cakap suap je ke mulot kan..kan??? Tau, tapi tak tertelan..ahahaah woii bando sgt ke ko ni bunge???? kampong ceruk gak asalmu ahaahah.. tak sedar diri kan aku ni..ahahah

deelira@deeliraz said...

bunga : mak kau kan suke! apsal ko x suke? hehehe..kl aku jumpa ko..aku nak sumbat dlm mulut ko :p