My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 11, 2010

x beli semalam...hari ni pon boleh beli kan!

salam 1 Ramadhan buat semua.

aku nak share something yang aku sendiri hadapi semalam dgn semua. balik kerja semalam aku terus ke pasar malam. Nojj,kau pergi x? x terserempak plak kan. hm, Punya la ramai umat kat sana. Kenapa erk>? semua org nak membeli makanan macam x kan jumpa dah makanan tu hari ni. semua org beli lauk mentah macam hari ni dah xde stok!! Memandangkan lauk dalam peti dah xde..so aku berniat nak membeli ayam saje. Tetapi malangnya ayam habis!! org tu kata dia dah order lebih dari biasa hari ni..tp x cukup jugak. memandangkan aku pon malas nak g Tunas Manje yg dah konpem2 org ramai!.. aku tg jugakla.. ada setengah jam kut. dengan dukung Acad lagi huhu..menduga keimanan betul. Sebaik sampai je lori ayam tu..org berkerumun.. PENUH!!.. aku yang duk depan sekali pon .. org tolak2 je..wei!! apa kes ni? aduh! abg ayam tu amik ayam atas lori letak atas meja..org boleh amik tarik2 cam tu je tau..aku tak tahu kenapa keadaan jadi macam tu...GERAM pon ada..x lama lepas tu aku pon dpat la bhgn ayam yg aku nak tu..membebel jugak mulut ni! sabar zue sabar....

pas tu memalam sket..hubby ajak teman p Eng Hong plak.masa tu dalam 9.15 malam. ada la menda yg bos dia suh carik! sampai je kat simpang Eng Hong tu..dah jem!.. pastu masuk je dalam Eng Hong tu .. Parking Problem. Ramainya Umat! kenapa??? esok x leh beli lauk dah ker? hmm.. cari Troli satu hal tau.. ke hulu ke hilir .XDE..org yg dah siap bayar tu..nak g ke kereta.. ada je org ngikut! nak amik troli...aku ada jugak cube2 ikut org tu..tp x dan..org lain sambar dl. aku jenguk dalam Eng Hong pon...RAMAI sgt. so aku pon cakap kat hubby..jom balik!..suh bos awk beli sendiri ESOK!!! (hati mmg sgt panas)


balik je umah dah penat!!....hajat di hati nak masak terus utk sahur sbb makan malam kat kedai td.. x memasak. tp disebabkan penat..aku terus tido. so pg td bgn agak awal la. Masak nasi, wat sup sayur, goreng ikan ayer pastu tumbuk sambal tempoyak. gambar xde la ..haha pepagi nak amik gambo.. mamai je rasa.


entry Ramadhan ni kena cool patutnya kan..huhu.. tp knp org bersesak2 semalam erk?

8 comments:

ibu amirul said...

sabar zue sabar.... tapi betullah kat mana-mana pun macam tu...

deelira said...

betul la..huhu

eima said...

sbb diorg nye stok lauk nk masak sahur tak de le zue...
aku pun pi gak pasar mlm smlm sbb nk beli lauk la ...

nk pi siang² keja ...

semangat ramadhan ...mmg cam tuh .. tgu la dah 15 hari posa ... bazaar org kurang ... pasar pun sama ...

suarau dan masjid pun sama ...

deelira@deeliraz said...

aku pon x de stok lauk utk sahur.tp xperlu la nak berebut2 kan. bila kita buat panik macam tuh..stok jadi x cukup..mula la barang jd mahal!

..nOj.. said...

wei betul la. aku pun duk bebel2 ngan asben smlm. aku pun pg pasar mlm tu. tnye asben 'ni apehal org ramai sgt, nk raye ke esok, org nk buat rendang dh ke mlm ni'. kan biasa mlm raye mmg ramai org bli daging kan. bkn kt pasar mlm je tau, kt jalanraya pun kemain ramai org. aku nk uturn blk umh pun sampai 15 minit tunggu.

dh la kt pasar mlm tu ade 1 je org jual daging, 1 org jual ayam. aku mmg tak beli la smlm. pastu pg tunas manja, pun sama ramai manusia. memang beli sayur je tau smlm tu. tawakal je arini nk berbuka mkn sekor ikan yg ade dlm peti tu. hehehe.

LiErOSe~QiEmi said...

hahaha.. sib bek aku dah beli awal2.. dah tau dah akan jadik camtu sari seblom pose..ngeh2..
wei tau takpe.. 1st ramadhan dah buat amukan puaka..hikhik..cool beb!! hihih..

deelira@deeliraz said...

hm betul cam suasana nak raya je. biasa tak macam tu. balik keje ptg semalam pon jem. aku sampai umah 6.30 huhu.

sekor ikan>? erk..nnt aku bayangkan erk hehe

deelira@deeliraz said...

nge : ni kira puaka baik nih..ayat pon cover2 ahahah