My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 5, 2010

pagi-pagi dah hangin

kua pintu umah pagi td..ujan le plak. hari pon gelap je.ptt la aku tido semalam..sejukkk semacam je weii. baru je aku masuk kete..perut plak meragam..alamak! camne nih...jam dah kul 7.12 am. sure lewatnya. aku pon masuk umah semula..selesai dgn hajatku...cepat2 aku drive kete g umah pengasuh..tibe2 kakak plak bersuara
"ibu..belikan kueh" 
hah....konfem lambat. hari hujan ..mesti jalan jem.. mesti ada excident. aku pon dengan rasa penuh keibuan..aku belikan umie kueh dulu..akibatnya jam 7.28 aku masih di rumah pengasuh. nak bawak kete lelaju x bley..jalan licin + hari gelap dan berkabus..kang x pasal2 je.. so aku bawak dgn berhemah giler la..sampai kat jambatan Tanah Putih tu..jem gilak!!.. biasalah ada excident la..tp apa yg aku herannya..kete dan motor yg terlibat tu..dah duk tepi...kenapa seme org bawak slow? ada yg nak amik gambar masuk dalam blog ke weii? x tgk ke jam kul wape? inilah rakyat malaysia...ramai sgt yg prihatin.

jadahnya aku sampai opis 8.03 minit. aku dah lama x datang lambat. punch kad aku pon rekod bersih je beberapa bulan nih!...aduh..dah merah..tp lepas aku dtg tu..rupanya2..ramai lagi yg MERAH jugak...hahahhaa ada geng!

12 comments:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

ni mesti typo ni...

BERHEMAH la dik...bukan BERKHEMAH...hehehe...

pepun hati2 semasa memandu ye...ingatlah orang yang tersayang...

umie apa kabo???makin sehatkah dia???

ibu amirul said...

hehehe maknanya ari ni ari lambat sekuantan untuk zue..... hehehe. sib baik temeloh cerah walaupun matahari macam malu2 nak kuar

deelira said...

kak izan : YE KE??? MANA2?? jap2 zue betul kan...ekekeke...

umie alhamdulillah..dalam pemerhatian saya dia makin sehat.cume sakit gigi plak sbb geraham dia nak tumbuh. cian die

deelira said...

ibu amirul : hmm betul tu..hari lambat sekuantan..hahahah

MRS. K said...

alah zue, lambat 3 minit je.. ape hal.. meh aku sain kad tu..hahaha

MRS. K said...

kalau rajin, buat GA ni pulak. senang je..


http://ibuhadif.blogspot.com/2010/08/ayu-little-cottage-giveaway.html

..nOj.. said...

aku awal. 7.57. kira awal la tu. heheh sbb arah lain kan. yg kebando tu mmg lambat la. dh tau dh kan. ngan jem nye. ujan sket pun nk jem. aneh betul la.

wei kakak nk mkn tu, tekak dia dh ok kot. ok la wei. kalo tanak mkn mmg risau kemain

LiErOSe~QiEmi said...

naseb bek bukan hari lewat seMalaysia.. klu tak, tak pasal dengan aku2 lewat sebab termasuk dalam ini cite ahahaha...(deii ape ko merepek ni bunga???)

deelira said...

kay : 3 minit xpe kay.. x syok tgk merah2 tuh huhu .. dan2 la nak t/t kad aku ekekeke..

deelira said...

noj : aku lebey 3 minit sbb ko dah amik 3 minit aku tu..hahaha.besa kan ko sampai kul 8 ;P

ye la..dia skrg mmg nak makan..minta makanan je..dia kata..perut dia asyik berbunyi je..

deelira said...

alar nge..ko pon selalu lambat apa! hahaha..

deii apa ko merepek ni bunga? hah mmg aku nak tanya pon..camne ko tau? :p

eima said...

rileks zue...
tak penah berhati2 time hujan..
biar la lewat ckit janji selamat...

klu opis aku ... boss bg lewat sampai kul 8.05...


kakak semakin sehat ek ...
dah ade selera la tuh ..dah mintak kuih dah ...