My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 3, 2010

cerita kakak 1

dari pagi lagi aku nak bercerita perihal anak aku..umie.tp kekangan kerja x mengizinkan.cuti 2 hari..kerja pon banyak la kan.hmm..tak tahu dari mana nak aku mula..tp aku bersyukur PadaMu Ya Allah kerana segalanya berjalan lancar.

Walaupon pada sesetengah org..ala..buang tonsil je..kecik je.. xpon.. riso benda..minor operation je. hmm..tp bg aku sgt besar ocay. dah la anak aku itu terlalu istimewa orgnya. apa2 saja kemungkinan boleh berlaku pada dia kerana ketahanan tubuh dia x sekuat kanak2 lain.event dia demam pon..aku dah cuak giler. kenapa? sebab dia anak aku la kan.apatah lagi kalau terluka!!  ini..dokter nak robek mulut dia.nak korek2 mulut dia.wlwpon dia dibius..xsedar..tp aku sgt x sampai hati.jadi bila org mempersoalkan kerisauan aku..aku tertanya-tanya balik..ada aku minta simpati org ke? Xde aku rasa. sekadar berkongsi gerak hati di wall muka buku aku .. xsalah rasanya. hak memasing.tp aku x amik pot sgt. ada banyak lagi perkara lain perlu aku utamakan.

admit wad 30hb Julai 2010 jam 10.45 pagi seperti kat atas ni. 
 pic ni masa nak tunggu dapat katil.
masa admit tu..dah timbang sekali..berat 7.5 kg.. ye mmg betul berat dia x pernah sampai 8kg lagi tau!..nurse tu pon cam terkejut

pastu.. xlama tuh..aku g toilet jap...aku balik kat bilik tu ..anak aku cerita..td nurse suh timbang sekali lagi..see??? depa x percaya.hm..percayala..mmg betui dah tu.

Hari pertama duk kat wad tu..ok2 je.tang makan je la x larat nak tanggung. adoii.. x leh ke spital ni amik org yg betul2 pandai memasak? x rasa menda kau! kena bawak "secukup rasa knorr" sendiri kut..huhu
ptg tu kami didatangi oleh doktor pakar bius.dia cek jantung umie..kesihatan umie.dia berpuas hati.dan dia berpesan..malam ni kena stat pose.las makan kul 12 malam. so stat petang tu..aku suap umie makan apa saje.nk bg dia kenyang. sebelum tido aku paksa dia minum susu. sbb malam t dah nak pose kan.

esoknya..subuh2 kami dah bangun sbb kakak kena mandi n siap2. lagipon nurse nak kemas2 katil bagai..mmg dia akan gerak kami awal jugak.x kasi can nak tido selepas subuh. turn kakak dalam pukul 9am. alkisahnya dia dah bgn awal..perut mula terasa lapar.berkali2 aku igtkan dia supaya bersabar..sbb umie kena puasa tau. nnt lepas puasa..br leh mkn banyak2...makan ais-krim..hmm.dia angguk je.tp dah kul 9 pagi...x panggil2 pon lagi. hmm umie dah nangis..sebab lapar.. aku mula la gelisah. anak lapar..kita ni bkn bley tgk kan..2-3 kali aku g kat kaunter nurse tu tanya..doktor belom panggil ke? "belum" katanya...aduhh... aku pon pujuk2 anak aku..suh dia tido.
dia marah aku masa ni.. sbb duk amik gambar..dia dah la lapar..hehe..
 tgk dia dah pakai uniform... uniform utk ke dewan bedah. puting x lepas!!
jam kat dinding kul 10.45 pagi. hm lama kan dia pose..sian dia.sepatutnya dah selesai.
10.55 pagi..nurse dtg dgn troli..dia panggil " reena...jom" .. terus berubah muka dia..merah hidung dia.. bertakung air mata dia cam takut....
waaa... sedih masa nih. nurse dah tolak dia dgn troli..tolak g bilik bedah..masa ni air mata dia dah berjujuran tau..dia panggil2 nama aku.hmm...sedih2.tp mmg aku x lepas tangan dia.
tgk muka dia berkerut2.. hmm

entry ni bersambung esok..disebabkan hal-hal yang x dapat dielakkan.. daaaa

15 comments:

ibu amirul said...

huhuhu.... dari semalam tunggu posting zue.... tak saba nak tau apa citer bte ngan umi... bila baca tadi, saya plak rasa berdebar-debar... tentang orang yang tak tahu tentang kerisauan seorang ibu, biarkan...

MRS. K said...

sian ummie.. ringan nye die zue...

..nOj.. said...

errmm mesti kakak saspen sbb tau nk di operate. yg spital plak mmg slalu la camtu. slalu drag2 waktu. makin la cemas jadiknye. takpe la alhamdulillah syukur semenye dh setel. hopefully cpt2 la kakak ok dan leh mkn mcm biasa.

LiErOSe~QiEmi said...

cian anak menakan aku..

ibuuu sambung cepat okeh!! esok aku tau dah ada sambungan je. eehehe.. suke2 je nak arah kan??? hikhik

ratna said...

aduhaiiii.. kalau saya ni, tak tau la mcm mana.. mau sama2 pun meraung nangis..

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

baru citer separuh akak dah sedih ni...umie kena kuat ye...umie terlalu istimewa...ingat tuuuu

Anonymous said...

zue,dh cuba ubt transform factor x??

deelira said...

ibu amirul : sy sgt sibuk.kerja x henti2. tu pon curik2 masa update pasal umie. thanks yea

deelira said...

kay : hmm sgt ringan kan. harap2 selepas ni..selera makan dia bertambah

deelira said...

nojj : hospital mmg cam tu. yg peritnya kita la..nak pujuk anak tu pose. umie mmg tahu dia nak operate..dia banyak diam dari bercakap.mujurla dia x demam.

deelira said...

bunga : hmm bahagian dia ni nge. harap2 besar nnt xde apa dah yg dia kena lalui

deelira said...

ratna : anak kan..mesti kita rasa sama keperitan dia. mmg x sanggup nak tgk.

deelira said...

kak izan : ye..umie TERLALU ISTIMEWA kak

deelira said...

anony : hmm pernah dgr.maybe lepas2 ni nak carik

eima said...

klu aku kompom dah menangis bila anak minta susu ..lapo..aku penah lalui ...
time fahim kena cirit birit hari tuh ...susu tak bw sbb tak jangka nk kena tahan wad...

kesian kakak ... yg doc lmbt sgt tuh nape...