My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 29, 2010

tak tahu nak letak tajuk apa.

Perkataan "Dugaan" itu sendiri seolah2 dah sebati dalam hidup aku. dari aku kecil..sampai aku besar..dari aku sekolah tadika sampai aku sekolah menengah..dari aku x kawen sampai kawen..dari aku ada anak sorang sampai skrg dah 2 orang anak..mmg x henti2 Dugaan dalam hidup aku. org kata tu tandanya Allah menyayangi aku.

Org selalu kata "tabahnya kau zue".. "kuatnya semangat kau zue"... "xhabis2 cerita sedih dalam kau zue" .. dan macam2 lagik

kuat ke aku? tabah ke? hmm x tabah macam mana...dah lali tgk anak kua masuk spital kena "siksa" di dokter. dulu..dokter nak cucuk ank pon..aku leh sama2 nangis n meraung..skrg x dah.aku dah kebal.aku biar je dokter buat keje dia.tp kalau dia main kasar..nak kena la tu kan.aku x nangis x bermakna aku x sedih tgk anak diperlakukan sebegitu oleh dokter..cume aku dah jadi kebal.org kata "alah bisa tegal biasa"


esok kak umie akan admit wad..utk operation pada hari sabtu..petang td pengasuh cakap pada aku "acad ni x aktif la".."nampak cam sakit.dia pon duk ngadu "akit..akit" tp x tahu sakit kat mana" ... 

aduh..kenapa skrg? berbelah bagi sungguh hati aku ni.kalau adik kena tahan wad macam mana? kakak duk kat wad...adik pon duk kat wad. hari tu ada bawak adik p xray..keputusanya..dalam paru2 adik ada kuman tp disebabkan dia x demam..so dokter x suh masuk wad la..dia jus bg antibotik kuat je. tp dah 3 hari mkn ubat antibotik.adik nmpk lemah jugak.camne nih wei????


hmm..terpaksa suh hubby jaga kak umie kat spital esok. aku kena pantau adik kat umah.kalau nmpk x ok jugak..aku akan bawak p spital terus.


Ya Allah...apa lagi la selepas ini????
aku insan yang lemah Ya Allah..x sanggup lagi nak menghadapi masalah kesihatan anak-anak.
Berikanlah kesihatan yang baik untuk kedua permata hati ku Ya Allah.Amin.





 

4 comments:

ratna said...

zue.. saya pernah terbaca tau.. bila kita diberi dugaan maknanya kita ni disayangi ALLAH. byk2 sabar dan berdoa selalu.. take care..

ibu amirul said...

zue.. selagi kita bernama manusia yang hidup kat muka bumi ni selagi tu lah kita akan diuji... sabar ye...suatu hari nanti zue akan rasa kemanisan dari kesabaran zue selama ni... masa tu zue akan rasa betapa nikmatnya hidup ini...

LiErOSe~QiEmi said...

Ermnn.. acad lak ke sakit?? Susah ati aku bace post ko ni.. Aku kenal ko dari poli sampai la ni.. kisah idop ko yang aku tau tak banyak..tapi aku tau semuanya penuh dugaan & cabaran..
Cuma yg aku boleh katakan,sabarlah zue dalam meniti perjalanan hidup ni.. Disebalik kepahitan, tentu ada manisnya & hikmah yang kita belum nampak.. Mungkin betul kata orang, Allah sayangkan ko sebab tu dia bagi dugaan supaya ko ingat pada-Nya dan sentiasa dekat di sisi-Nya.. Aku doakan anak2 menakan aku tu semenye selamat & sehat ye zue. Be strong k, for ur children~

eima said...

sabar ye zue ...
pas sorg ..sorg ek ...

insyaallah adek ok tuh ...
cam ne leh kena lung infection tuh ...
doc tak ckp pepe ke ....
acad ade batuk² ke ??