My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 11, 2009

Milestone Umie

  
Reena Zulaikha a.k.a umie kalsum
now umie 3 tahun 6 bulan ++
susah ibu nak describe kan anak ibu yang sorang ni..
dia terlalu istimewa..
dan mungkin kerana kelebihan dia yang Tuhan dah ambil..
Tuhan berikan dia kelebihan melalui jalan yang lain
seawal 8 bulan dan pandai memanggil "mak & abah"
tutur bicara bulan ke bulan mula menjadi jelas
1 tahun 3 bulan dia dah pandai bercakap banyak perkataan..
dah setiap perkataan yang tertutur lansung tidak pelat..lancar!
menunggu umie dapat berjalan adalah satu saat dan ketika yang sgt mencabar
bagi kami suami isteri..aku masih igt..
tatkala aku sedang sarat mengandungkan adik nye..
doa ku setiap hari agar umie dapat berjalan sebelum aku melahirkan adiknya
SYUKUR! SYUKUR sangat2 bile sebulan sebelum aku melahirkan acad..
umie dapat berjalan sendiri..masa tu umurnya 2 tahun 1 bulan..
lambat kan dia berjalan?? 
tp tekaan doktor meleset..kerana mereka jangkakan umie x blh bjalan memandangkan dasar  tapak kakinya x seperti insan biasa..
aku bersyukur pada Tuhan yg Esa..
Lucunya..
hari pertama aku bawak balik acad iaitu adiknye ke rumah..
x tenteram jiwa dia..ke hulu ke hilir..
seme barang2 baby (yg dulunya brg2 dia)
seme dia kata.. dia punya..
adik tido sebelah aku pon..
dia menangis x tentu pasal..
cemburu..hehe..2 minggu jugak la dia nak OK :P


 
masa ni dia dah pandai sayangkan adik dia..
malangnye.. semasa adik nya berumur 20 hari..
umie diserang demam berterusan.. yg akhirnya membawa jangkita kuman ke paru2..
 
 
aku menangis..sedih..
kasihankan umie di cucuk sana sini..
1 minggu aku di wad meninggalkan acad yang masih bayi dan memerlukan penyusuan dari aku
Ya Allah dugaan apakah ini..
aku menangis lagi..
tp aku Redha..aku dipilih olehnya utk semua ini..pasti ada hikmah tersembunyi..
 
sekali lagi pada bulan April 2009
aku diuji dengan dugaan yang Maha Besar
bukan mudah untuk aku melalui 20 minit ini di mana mata kiri umi akan di operate
x terdaya seorang ibu melihat anaknye terpaksa ditinggalkan bersendirian bersama para doktor..wlwpon selama 20 minit..
saat dia dibiuskan dan suara dia mula hilang dari pandangan adalah satu2 saat
yang x ingin aku lalui lagi selepas ini..
cukup hanya sekali..
 
ibu tahu umie adalah seorang anak yang sangat tabah
setabah ibumu sayang.. 
sambil ku kesat air mata..
aku harus akui.. umie skrg dah besar..
mulutnya betah bicara..menyanyi .. membaca.. mengaji..
 
umie juga sudah pandai sembahyang sendiri..
wlwpon tiada apa2 bacaan dalam solatnya..
tp cukup rakaat nya..
 
umie juga sangat suke bergaya
fitrah bg perempuan kan.. :)
dan suke bergambar..pantang lensa kamera di halakan.. pasti dia pose..
 
yang penting sekarang dia sangat sayangkan adiknye..
dan selalu dia sebut
"umie sayang kan ibu dan abah"
"umie juga sayangkan adik"
lalu aku menjawab
"kalau sayang..jangan nakal"
"Ok" katanya 

p/s: sebab ini la aku x nak buat entry umie..sedih dan sebak bercampur baur..
apa pon ibu mendoakan semoga umie sentiasa sehat sejahtera jadi anak yg solehah dan taat pada perintah ALLAH dan ibu bapa ye nak !! 

3 comments:

~Zetty84~ said...

speechless zue...

;p

aunty cayunk kakak ok..!!!!

Deelira @ Deeliraz said...

kakak cayangkan aunty juge

amneez @ norel said...

Reena Zulaikha adalah anugarah dari Allah yang sangat Istimewa... (^^,)