My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 3, 2009

berkampung di kampung

hjg minggu lepas aku berkampung di kampung
rasa cam dah lama x balik..sekali hitung2..baru je sebulan x balik..
tp oleh kerana rasa rindu pada mertua ku membuak2 (ceh..menantu pilihan ni)
kitaorg pon bertolak balik wlwpon dalam keadaan aku yg x berasa sehat.
bertolak jam 8.00 malam 31hb okt sampai 12.30 am 1 nov..
"
"
"
"
"
"
"

ini la ibu mertua ku..
sudah uzur orgnye tetapi kesihatan alhamdulillah lagi..
masih kuat..
setiap hari selepas zohor..tugasnye mengajar anak2..cucu2 di kampung tu mengaji al-quran
garang jugak..aku asyik dengar dia jerit2 jek..hehe
tp dgn aku dia baik n sporting sgt. 
"
"
"

Biasala..dah menjadi RUTIN..kl balik kg jek..
suami aku akan ajak p jalan2 kat Mydin Mall
aku pon tak tahu apa yg dia suke sgt p sana xde apa pon
meh nak habaq 1 rahsia..suami aku dah berjaman2 x jejak kaki ke Mydin kuantan nih..
apa kes!!...kl aku ajak..mentah2 di tolaknye
alasan : xde parking..crowded katanye.
mmg betul apa dia cakap tuh..huhu
Mydin kuantan ni kena cari bangunan yg lebih besar kut


dalam zaman serba moden ni..
harga seme benda dah mahal
korang mesti tak tahu..
ada benda yang masih di jual murah
ops! aku x pasti sama ada murah atau x patut..
meh tgk
"
"
"
"

nasi lemak ikan ayer adalah masakan tradisional org tganu..
setiap kali balik kg mertua ku..harus makan ini..
kalau x sure teringat2 je..huhu
Harga RM0.50 saje..tp sket sgt la..
aku makan 2.. x pon.. 3 bungkus br kenyang..
hahaha...

P/s : tu pasal badan tgh mengembang2 skrg nih..n masa p mydin mall tu smpt usha JM5..tgk  ratna tgh berusaha dgn JM5 nyer..ada gak niat tu dtg hehe..tgk la..xde bajet lagik

3 comments:

norhazlina said...

tok memang bekeng pun ngajo ngaji...
mujur ina tamat dh ngaji...
he3...
p tringat dulu kala kne rotan sbb sloh bce...

~Zetty84~ said...

wah..jenjalan balik kg...
menantu kesygan lah kiranya erk..?
hihi...lama x mkn nasi lemak 50 sen...
tu laa, zati pun sonot tgk ratna dah turun...
rasa cam tingin gak nk try JM5 tuh...
tapi hubby x kasik...
tingin jugak nk try DR11 tuh...huhu
kan bagus tuk kulit... ;p

Deelira @ Deeliraz said...

zatty : leh cube kan tp kl hubby x kasi susah juge :D pujuk la dl