My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 14, 2013

x senang duduk dibuatnya

semua kerana tairod. sekarang dah masuk bulan Nov. dah pertengahan pon.. huhu.. semakin kuat debarannya.

Tairod aku mmg dalam pemulihan melalui kaedah acupuncture. Ofkos dalam masa x sampai 2 bulan.. tairod ni x kan baik.. Ada kawan tegur masa dalam bilik solat di pejabat. masa aku buka tudung.. dia kata "eh, cam makin kecil je" .. aku cam gembira la dia tegur cam tu kan. sbb tanya suami aku dia kata.. cam biasa je dia tgk. xde perubahan. Mungkin sbb dia tgk setiap hari.. so dia x perasan.

Tp masa terlalu singkat. Sedangkan tarikh 12/12/13 semakin hampir. 25hb Nov ni dah kena cek darah..xray bagai. Sungguh aku xleh wat keputusan dgn betul sebenarnya.

Kalau aku hold operation ni.. entah bila plak masanya. sedangkan tairod berada di leher ni semakin besar.. dan mungkin merebak menjadi cancer. Nauzubillah Ya ALLAH.

Tarikh yang doc bg ni.. cantik2 dah time cuti sekolah. So aku xyah pening kepala pasal anak2.. 

Sebenarnya akibat dari selalu meng gugel.. aku jadi tidak tentu arah. Akibat dari terlalu banyak membaca dan mencari info.. aku jadi tidak boleh membuat keputusan sama ada nak operation atau tidak.

Tapi pengalaman seorang sahabat sekolah ku dl.. khalida namanya. Dia nasihatkan aku supaya teruskan dengan prosedur operation. Maknya sekarang sedang menderita akibat dari lambat membuang tairod tu.. dan tairod tu dah membiak jadi sel kanser. Mak nya dah menjalani operation untuk buang tairod .. tp selepas 6 bulan.. sel cancer datang kembali. Sian maknya. aku kenal sgt dgn mak dia.. selalu g rumah dia utk study masa sek menengah dl.

dia nasihatkan aku supaya operation. jgn biar lama2. sangat bahaya katanya. mak dia jadi letih dan tidak bermaya selalu. tidak boleh jg wat keje berat2.


Ya ALLAH.. kau tetapkanlah hatiku untuk membuat keputusan..

1 comment:

eima said...

aku rasa better operate je ... buat nk simpan mende yg akan jd bahaya dan tak baik .... buang kan je ....