My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 11, 2012

jawab soalan

Sesi pendaftaran untuk kanak-kanak tabika Kemas untuk umur 5 dan 6 tahun sudah dibuka. Kakak yang sememangnya dah boleh diharap.. bawa balik satu set borang kemasukan ke tadika untuk adik tersayang

kami pon bertimpuh la atas lantai.. sambil belek2 borang tu. banyak soalan jugak kena jawab. aku pon spontan je la tanya abang ngah setiap soalan yang ada dalam borang tu. Meh kita tgk apa jawapan dia ;

ibu : Apa nama abang ngah?
a.ngah : muhammad rashaad fitri

ibu : umur angah berapa?
a.ngah : 7 tahun.. (erk??)

Ibu : apa nama ibu?
a.ngah : hm... zu.. li.. ra binti rosdi (hahahaha...berair mata ok)
Ibu : abis apa nama abah?
a.ngah : pokdie (ya ampun budak ni...sabau je la wei)

ibu : apa makanan yang abang ngah suke makan kat rumah?
a.ngah : nasi la ibu...lauk ayam goreng upin dan ipin (drumstick)

Ibu : apa yang angah suke buat kat rumah?
a.ngah : hmm tolong ibu la..
Ibu : aik.. ye ke? tolong apa?
a.ngah : tolong potong buah susu dengan tembikai merah (aku dah bantai gelak masa ni)
Ibu : bukan angah suke buat kakak ke kat rumah? ibu tulis akk suke buat kakak la ye?
a.ngah : no..no..no.. sambil dia tersengih. cikgu maroh katanya. (tau pong)

Ibu : angah suke mainan apa?
a.ngah : kete kontrol (entah berapa biji dah ada kat rumah tu. ada yg xde tayar.ada yang kemek.. asik langgar dinding je huk huk)

Ibu : apa yang angah x suke makan?
a.ngah : hok pedas2 tu seme dok suke (anak bujang aku ni mmg dok suke pedas)

ada lagi soalan..aku ni pelupe orangnye hihi.setakat igt je la erk.

smlm aku duk potong buah kat dapo (aku mmg ada bisnes jual buah potong.kat rumah itu la keje aku memalam) .. acad dtg pakai sarung tangan plastik.

"meh nak tolong ibu.. kan dalam borang tu abang dah cakap.. tolong ibu potong buah"

aku laki bini bantai gelak je kat dapo.. mulut ngomeh sungguh. kakak plak bahagian susun n kira biasanya hehe. yg penting KERJASAMA

oh ada lagi soalan

Ibu : dalam borang ni tanya.. abang ngah suke warna apa?
a.ngah : abang suke warna tembikai merah kat dapo tu.. dgn tembikai susu


gelak lagi la kami anak beranak.. kakak pon gelak sama. kakak cakap.. angah jawab soalan main2.. hehe.


entah camne ank bujangku sekolah tahun depan. Tahun ni, aku kena panggil dengan cikgu tadika sbb kakak x banyak mulut kat sekolah.. takut tahun depan.. kena panggil lagi sbb anak awk (abg ngah) terlalu banyak mulut dan banyak tanya.. hahahahaha

 

6 comments:

bunga_rose said...

aahhaha.. ko tau tak, aku boleh bayang camne acad jawb soklan ko, dgn slang ganu dia, dgn suara beso cam aboh dia haahahahahh... comellll

ain1914 said...

seronok nya layak karenah anak2 kan, walaupun penat tapi happy kan....

MRS. K said...

zue meniaga buah? wahhhhhhhhh

deelira@deeliraz said...

bunga : haha.. pecah perut kalau bercakap dgn dia.

ain : betul tu ;)

kay : hehe.. kecil2an.. tp untung bnyk ar kay.. seronok hehe

eima said...

acad ngan fahim sebaya kan ... tahun depan nk masuk prasekolah dah ke .... fahim ckup 6 tahun la kot ..

skrg kan diorg dah pandai berckp lenguh mak pak nk melayan

deelira@deeliraz said...

manje : acad baru 5 thn la tahun depan ;)