My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 19, 2011

Acad VS Qimie

assalamualaikum..
wah..dah lama x update
ada cerita tp xde masa
boleh terima alasan tu x?
tp td aku BW
then stop kat blog bunga
so aku tergerak hati nak wat entry ni
khas untuk qimie ;)
hari selasa yang lepas, aku cuti kerana batuk2
kebetulan nak bawak acad pergi pesakit luar juga sbb aku bgn pada subuhnya
aku tgk dada acad berombak dgn kuat..
dia bernafas pon cam ada bunyi sket
hati yang di landa kerisauan ni.. tanpa berpikir panjang
terus bawak p spital

hmm.. mencabar jugak ler bawak acad p hospital seorang diri
tanpa ditemani abahnye..
nama je demam la.. apa la.. tp buas nyer Ya Rabbi
dia lari sana....
lari sini..
aku rasa.. org dalam spital tu.. seme tgk aku duk kejar anak
dan mesti dorang tertanya2.. demamkah anak itu??????

then, masuk jumpa doktor
aku bgtahu la.. acad batuk dah seminggu
ubat dah hbs.. so datang lagi
dia pon cek.. katanya acad bernafas ada bunyi
"anak u ada asma ke?"
aku cakap xde dan minta dijauhkan
then dia tulis sesuatu kat kertas pastu dia suh aku bawak acad p bilik 8
"sedut gas sket" katanya..

aku cakap dalam hati.."mampuih la aku nak control budak kecik ni"
sbb dl masa dia kena tahan wad..jangkitan kuman pada paru-paru
doktor pernah bg sedut gas..
habis misi lawo2.. diterajangnyer......
xmau... xmau.....

tp kali ni berbeza
masa misi pasang tu..dia diam je
pastu aku pegang la nebulizer tu
dia siap cakap
"acad pegang sendiyi"
aku pon lepas je la..
mmg dia pegang sampai la habis gas tu..
bunga....behave kan???
nurse kat situ tanya
"dia biasa sedut gas ke?"
x lah.. pertama kali ni ..huhu
kira pertama kali la..sbb yg dulu x berjaya sedut gas tu

amacam???
nnt suh abang acad bg semangat kat adik qimie ok

sayonara;
entry khas untuk qimie..jgn takut2 ye sayang.

5 comments:

bunga_rose said...

wahhh bagusnye acad weh..meh acik bunga bagi tabik spring 10 kali erk

anak aku mmg takot gile.. bukan sakit pun..ntah ape yang di takot ntah.. adoyai. cuma sebbaik dia tak terlalu meronta.. klu tak abis aku weh, kederat dia lagi kuat dari aku..

zura_habibhaariz said...

habib penah alami mcm nie tp bkn sedut gas..doc bg oksigen masa sawan menyerang...hmm meraung tak ingat...sy hrp tu la 1st n terakhir utk habib..x sanggup...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

bagus la acad nih..

hadif dah byk kali kena siap sewa neb bawak blik umah. harap tak kena dah la.. kena control ais la zue

deelira@deeliraz said...

bunga : aku pon x sangka dia baek cenggitu.. tp maybe mood dia baik kut masa tu. kalau x.. sama je la dgn qimie kut...

zura: hope so

kay : hmm bgs time mood dia baek je kut kay.. harap2 hadif pon x perlu dah neb lepas ni.. ais mmg jarang.. x tahu la kalau kat umah pengasuh.

eima said...

fahim dulu pun cam Qimie
then bila dah penah amik nab ... 2-3 kali + waarded dulu ..die tau tak dak pepe die jd cam acad...

so biasa la klu budak meronta utk 1st time...
kite pun sama kan waktu 1st time...dah lama2 asek nak je kan ... hahaha