My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 26, 2010

duit raya ke bonus?

Bila kerajaan umumkan akan bagi duit raya RM500..seme duk pakat bising. seme duk pakat tanya. ni duit raya ke lumsum sekali dgn bonus? ada jugak suara2 halus kedengaran " xde dah bonus ni..mmg 500 ni je" huhu

macam2 luahan dari peringkat bawahan hinggalah atasan. Tapi yg pertama kita harus BERSYUKUR dulu. sbb RM500 tu adalah rezeki kita bersama. sape nak bg RM500 kat kita sedebuk gitu kan. lepas tu baru kita berdoa lagi supaya hati Dato' Najib diTERANGKAN lagi supaya dia luluskan permintaan CUEPACS nak bg bonus pada tahun ni.

Then, lepas xdpt jugak bonus tu.. baru kita BERLETER panjang2 ok. kita cakap " tahun depan lingkup ar" .. "kita sokong org lain plak la yek" .. "minyak dah naik rege pon x leh nak bg bonus jugak ke" hah... cam tu ye kawan2 sekelian.

kalau rege barang2 naik jugak lepas kjaan umum dapat RM500 ni... AKU TAK TAHU NAK CAKAP APA LAR....

sekian, motivasi pagi.

6 comments:

eima said...

huhu hopefully dpt la bonis.. tampung perbelanjaan utk selepas raya nanti.. raya tahun nih pun tak de beli pepe..melainkan bj raya je ....

deelira@deeliraz said...

tu la eima.harap2 dapat la kan.kita berdoa je. aku pon tahun ni sederhana je

MRS. K said...

dah lama kite tak dapat bonus kan? dulu masa mula2 masuk keje masyuk gak kan? sebulan gaji la.. sebulan setengah bonus la..

LiErOSe~QiEmi said...

najib kate... bonus berbentuk duit tarak... mau bonus jugak kalu, beli saja soya cap BONOS hahahaa..

eh tu macam cara samy vellu cakap je hahaah

deelira@deeliraz said...

mrs.K : betul tu kay. dulu2 merasa masyukk. skrg xde dah. sejak mahathir pencen kut hehe

deelira@deeliraz said...

bunga : buat lawak erk..