My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 16, 2010

bunga ko nangis ke?

"bunga..ko nanges ke?" (link utk terus ke blog bunga)
aku ada kawan nama dia bunga...dah 2 hari berturut2 dia wat entry pasal anak dia qimie
kesahnye..anak dia ikut pengasuh p jenjalan..jauhh sgt..KL nung..dia di Shah Alam..hehe
kira pertama kali dalam sejarah hidup dia sebagai ibu..dia terpisah dari anaknya.
hm..nge! aku x sangka kau dah matang ghupenyer..
nge..aku x sangka naluri keibuan kau begitu terserlah
nge..nak x nak..kita kena belajar berjauhan juga dari anak..
entah esok entah luse ko plak nak p kursus la apa la..lagi lama pe ko kan tgl dia
aku faham benar perasaan ko!! That's y ..pengasuh aku rayu aku camne sekalipon nak suruh tglkan acad atau umie kat umah dia (hari aku ada di rumah)..aku x bg.tp aku tolak baik2 ler.sebab?
sebab pertama : aku ibu bekerjaya, tu je la masa aku dgn anak..tu pon time dia tido
sebab kedua : aku nak anak2 aku tahu..wlw camne sekalipon aku ni bekerja membanting tulang..aku tetap sayangkan mereka
sebab ketiga : aku nak anak2 aku tahu..itu bukan rumah mereka..itu hanya tempat mereka mendapat asuhan, didikan dan kasih sayang pada siang hari tatkala ibu nya terpaksa keluar bekerja mencari sesuap nasi (sesuap ke? hihi..
sebab keempat : sebab depa tu anak aku la..
xde sebab lain yang boleh menandingi sebab keempat tu kan..
tp apa pon..pesanan buat bunga :-
"xpela nge, selagi diaorg jaga anak kau baik2, macam anak sendiri ok la kan.kena bersyukur sebab jumpa pengasuh yang sgt baik"
dan aku dapat merasa "kesengsaraan" ko masa ko cakap..tgk semua benda pon teringat kat qimie..nangis..tgk selimut nangis,tgk botol susu nangis..

moral of the story : sayangilah mak korang selagi mereka masih ada

2 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

huwaaaaa.. mata aku bergenang lagi tatkala bace entry iniiii.. weeeyyyy lambatnyeee petanggggg nak balikkk!!!!!!!!! dah aa masuk WP3 menciiiiiiii!!!!!!!

Deelira @ Deeliraz said...

relax ar sekejap je tuh..
jap2 g dah balik kan..