My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 28, 2010

6hb Feb 2010

Segalanye bagai baru bermula..detik2 pertama saat mengetahui aku mengandung anak sulong masih segar di ingatan wlwpon aku sudah mempunyai sepasang cahaya mata.Detik2 pertama saat aku ketahui yang aku di pilih olehNya untuk memperoleh cahaya mata istimewa..bagai baru semalam ku rasa.Berbagai cabaran dan kenyataan yang harus aku terima.Akur & redha adalah 2 perkara yang sudah sebati dalam jiwa aku.Meniti perjalanan membesarkan buah hati ku yang pertama sangat mencabar.Daripada mula2 aku jadi seorang yang suka menangis dan menyalahkan takdir..aku jadi kuat.Daripada seorang ibu muda yang cetek ilmu..aku jadi ibu yg matang kerana bkn mudah membesarkan anak istimewa.Setelah berbagai dugaan ditempuh..sekali lagi kami berhadapan dengan dugaan itu..pada tanggal 6hb februari 2010 ini..sekali lagi dan harapnya kali terakhir..umie akan ditolak ke bilik bedah.Disahkan menghidapi tonsil sejak berusia setahun setengah.Unjuran doktor, tonsil itu perlu dibuang bila umur umie 7-8 tahun.tapi skrg anak ku x mahu makan lansung.sbb sakit kat tekak katanya.hati ibu mana la yang x risau.Ditambah lagi dengan satu insiden yang telah berlaku..
Kira-kira 1 bulan lepas..umie telah makan gula-gula tanpa pengetahuan aku.tibe2 saje..aku dgr suara dia tenggelam2..terus aku jadi panik bila aku tgk ada gula2 terlekat kat tekak dia..di celah2 tonsil..aku korek x keluar..aku tolak nak bg masuk dalam pon x kuar jgk..aku menghadapi 1 minit yang cukup mencemaskan.. akhirnya setelah di tepuk2..gula2 itu terkeluar jugak dari mulutnya.aku meraung menangis2 sambil memarahi dia " knp mkn gula-gula?..kenapa?..kalau jadi apa2 macam mane?" x habis2 aku marahkan dia yang pada masa itu..masih ketakutan.ku peluk dia kemas2 sepanjang perjalanan ke klinik.Marah aku kerana sayang.Aku x sanggup kehilangannya wlwpon seminit.Di Hospital terus saje aku suarakan peristiwa hitam itu kepada Pakar ENT.Perkataan pertama keluar dari mulut doktor "kita pilih date operation segera,x blh tangguh dah " sejak peristiwa itu..tarikh terdekat yang kitaorg dapat adalah 6hb februari.
kami menunggu tarikh itu dengan 1000 rasa dan perasaan.semoga segala2nya berjalan lancar.menangis..ye aku pasti menangis saat terpaksa melepaskan dia pergi tanpa aku ke bilik operation dalam keadaan tidak sedar.itu yang paling aku tak mampu lakukan...

Ya Allah..kau peliharalah anakku sepanjang tempoh pembedahan berjalan.semoga segalanya berjalan lancar.Sekiranya boleh..kau tukarkan lah kesakitannya itu kepada aku...jgnla kau sakiti dia lagi Ya Allah.Aku sudah lemah dan tidak berdaya untuk menghadapi saat2 sebegini..

umur 18 hari.. so adorable

umur 5 bulan ..x boleh wat pe pe lagi masa nih..
xde pergerakan..tp badan dah keras

setahun..x pandai jalan lagi
laju dalam walker je


2 years old.. tak boleh jalan dgn betul lagi masa nih..
jatuh2..masa ni, doa ibu "agar umie boleh berjalan sblm ibu melahirkan adik"


Alhamdulillah Doa termakbul
sebulan sebelum adik dilahirkan..umie pandai jalan iaitu masa umur 2 tahun 4 bulan
pic besday ke-3


and now..she is a big big girl in the big big world..
countdown >> 4 years old
seorang yang tabah dan kuat!!
love u sayang


Mohon kawan2..silent reader..mendoakan semoga Reena Zulaikha@umie cepat sembuh..terima kasih.

3 comments:

amneez @ norel said...

Semoga Reena Zulaikha tabah hadapi dugaan.. sabar ye umi... acik sentiasa doakan yang terbaik untuk umi.. acik tahu.. umi anak yang sangat kuat.. buat zue.. tahniah kerana menjadi seorang ibu yang sangat tabah dalam menghadapi apa jua dugaan....

mrs_zura said...

salam zue...be strong k...Allah menduga kita dari segala sudut..cuma antara kuat n x je nk hadapinya...sy n shah sentiasa mendoakan yg terbaik utk umie n family zue..insyaallah dia akan ok n sembuh sepenuhnya..

~Zetty84~ said...

Aunty cayunk kakak...!!!
kakak sama cam syifaa [1 bb]...
lmbt jalan...
syifaa pun baru jalan masa umo nk masuk 2 thn...
elok2 2 mggu sebelum dapat adik...hehe...

***Be strong ya zue***