My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 29, 2012

cekal kah aku?

wah..
sape blh tolong aku jawabkan?

baru td baca komen eima@manja di entry aku sebelum ni berkenaan dengan breastpump
sebenarnya aku pon dah pening dan penat
berteka teki sendiri tanpa ada jawapan pasti sehingga kini

kata eima@manja
kena cekal.. pasti berjaya
(untuk menyusu badan sepenuhnya)

persoalannye; cekalkah aku?
niat di hati ada
nak bagi susu badan sepenuhnya pada anak ketiga yang bakal lahir ni
sebelum ni cetek ilmu
wat x kesah je
breastpump pon aku xde, yang biasa je ada tu pon x guna sgt

kali ini, aku korek ilmu sana sini
penuhkan di dada.. supaya aku lebih bersedia dengan semua kemungkinan
full bf. nampak mudah tp sebenarnya tidak semudah di sangka

aku buntu jugak
ni nak beli bp rege bkn murah2
kang kecekalan ke laut.. camne?
production susu x banyak.. camne?
alahai.... 

Ya ALLAH.. kau berikanlah kekuatan pada diriku
untuk menyempurnakan niat suci ini..AMIN.

6 comments:

zura_habibhaariz said...

insyaallah...balaja le ngan otai2 yg ada

♥cikmOt♥ said...

setiap anak ada rezeki memasing...cam akak dulu, tak pernah terpikir susu banyak ke idak sebelum beli pam...
sebab niat akak masa tu just nak susukan anak jek...

selebihnya berserah...sebab yang penting niat...semangat...dan kecekalan...satu lagi jangan mudah putus asa...

akak pun pernah lalui jatuh bangun sebagai seorang ibu yang fully bf...irfan dulu sempat fully bf pai 11 bulan...masa tu demand lagi tinggi dari production...nak tak nak kena bagi fm...dan iris ni harap sangat dapat susukan pai 2 tahun...sebab masa irfan dulu bayak kesilapan yang akak lakukan, terumata dalam pengendalian ebm...buh lam plastik...malas nak handle...dan akhirnya ebm expired...terbuang...

tapi kali ni tidak lagi...semangat itu perlu...hehehe....

tepuk dada tanya selera...

orang lain leh kasi pendapat...dan tak pelik kalu nak cakap ada pendapat yang akan downkan kita...so apa yang penting...mental dan fizikal...

from my 2 sen...daaa

deelira@deeliraz said...

cikmot : betul akk cakap.. ada je yg komen nak kasi semangat sy jatuh huhu.. thanks sbb bg pendapat. sgt2 menghargainye

zura : insyaAllah ;)

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah jika ada niat begitu...
yang penting ikhlas dan sentiasa ceria...moga dipermudahkan..

bunga_rose said...

ko jgn risau, aku sentiasa bagi ko semangat tuk fully fb. ko jgn ikot cam aku... separuh2 je.. hihhihi..

tp aku yakin ko kuat,klu rase2 nak down je ym aku, bio aku bebel kat ko sekarung supaya ko cekal okeh haahahah..

eima said...

jap² komen aku buatkan semangat ko down ke zue ... rasanye more kpd support tu .... tp tatau la klu ko salah paham ....

aku suruh ko cekal sbb aku tak cekal sbb tu tak berjaya ..... bkn niat aku nk nk down kan ko .... aku cuma ceritakan ape yg berlaku kat aku ....

sgt bersemangat nk fully bf beli kelengkapan semua tp bila tiba masanya aku tak cekal, mls nk pam time kerja, tak de support pihak lain ...byk lagi la ....

niat murni, berkat doa ngan kecekalan pasti jaya ....