My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 10, 2012

debaran d awal pagi

aku tgh syok2 bawa kete tibe2 kete depan brek
aku pon perlahanan kenderaan, aku berada di line laju dan aku lihat ada 2 org lelaki di kiri bahu jalan. aku tgk seorang darinya sedang usaha untuk melintas dalam kesibukan kenderaan di awal pagi. aku nmpk dia marah2. Then baru aku nmpk..
ada 2 orang kanak2 manis berbaju kurung dan bertudung dalam lingkungan umur 6thn dan 4thn sedang melintas jalan. masa aku tgk budak tu, mereka sedang usaha untuk melangkah divider yang tinggi d tgh2 jalan tu.. berdebar aku tgk.. sbb mereka terlalu kecil. Itu plak jalan utama..pagi2 faham sajela bagaimana sebuk nya jalan utama.
sebaik sahaja lelaki tu sampai ke tgh jalan tmpt di mana kanak2 tu berada..
terus aku dgr dia marah budak2 itu..
"korang ni kenapa hah??? melintas macam ni.. bawak adik kecik"
sambil tangan ditunjukkan ke atas kepala... "ni kan ada jejantas..kl jadi apa2 camne?"
budak itu kelihatan seperti menjelaskan sesuatu..aku x dpt dgr
barangkali panik di marahi atau cube menjelaskan mereka sudah lewat utk ke kelas mengaji
lalu mengambil jalan pintas
kononnya jejantas itu akan melambatkan mereka..

ttp mereka tidak sedar,
jalan cepat yang mereka nak guna blh membuatkan mereka tidak sampai terus ke tmpt di tuju. nak salahkan siapa ye? mana mak pak mereka..knp biarkan anak sekecil itu bjalan sendirian dan membuat keputusan sendiri. mungkin ibu bapa mereka ada masalah.. tp aku ttp x leh terima.. bagaimana kl mereka di langgar?? 

ibu bapa, HARUS lebih prihatin
TERIMA KASIH kerana ada warga Kuantan yang begitu prihatin sanggup berhentikan kenderaan di tepi semata2 nak bantu budak2 tu melintas..TQ

5 comments:

eima said...

caya la pakcik tu sbb snggup benti keta marah budak2 tu ....

bahye nye ..klu kena langgar 1 hal ..klu kena culik ?? pastu kecoh2..sedangkan diri sendiri salah ..biarkan anak2 sendirian .... kes nurin sbg bukti

MaryaYusof said...

Salam,

Ya Allah. berdebar jantung sy baca.. harap jgn lah berlaku lg mcm ni...bahaya tul...

Salam kenal & follow~

deelira@deeliraz said...

eima : tula.. begitu berhemah pakcik tu.

marya : hmm sy melihatnya berdiri seluruh bulu roma.. takut tgk. bimbang jadi apa2 dpn mata.

salam kenal :)

LiErOSe~QiEmi said...

bahayanyeeee...apsal ko tak stop sama, marah skali budak tu huhuhu

deelira@deeliraz said...

nge : aku duk line laju. + dekat baru aku pasan..