My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 2, 2010

upin & ipin

anak-anak aku sgt fanatik dgn upin dan ipin. dan sejak2 adik dah boleh bercakap nih, dia asyik suh aku pasang CD upin ipin sambil bawak CD tu kat aku. kadang2 aku layan. kadang2 aku bolayan. asyik2 depa je dapat tgk cerita kesukaan..aku sll kena mengalah. tp kalau hangin aku datang.. mintak la pasang CD tu sambil rayu2 bagai.. ibu x layan...keh keh keh.. terutama time nak tgk "ketuk2 Ramadhan".. rancangan Sheila Rusly tu kat TV1 setiap hari kul 12.30. time kerja pon..12.30 aku duk depan tibi.. cume kadang2 bz.. terlepas jugak.sebab terlupe.

hari isnin baru ni, lepas berbuka aku terjah bazar di depan Terminal Makmur. kedai banyak..org pon ramai. aku kesitu dgn 1 tujuan ingin mencari baju melayu buah hati ku. banyak pilihan kain n warna. tp harga adalam RM30 x leh tawar menawar dah. Akibat dari encik suami x mau singgah di mana2 dah.. aku amik jugak sepasang baju melayu utk si kecil. baru igt nak ajak encik suami pergi hari-hari sbb kay kata kat situ murah. tp x leh nak masuk kawasan tu.. jem teruk.

dari memenuhi 1 tujuan dan jadi 2 tujuan plak. bawak anak2 macam tu la kan. x diikut nnt berang plak kat tgh2 org ramai tuh. tgk apa mereka dapat

 satu sorang tau. sebijik RM19.00 tp sebab tokei dia kawan encik suami so dapat la sebijik RM15.00. jadi 2 adalah RM30.00. Kang aku beli satu duk berebut plak.

 kakak sgt suke!
adik pon came jugak..
pose istimewa dari permata hati bonda
suke nya mereka. apabila mereka suke.. aku rasa x terkilan langsung keluarkan RM30 utk mereka. kebahagian mereka adalah keutamaan aku.. emo sekejap hehe..
kata kakak " tq ibu" 

kakak dah sehat dan semakin ceria. dia skrg sgt kuat mkn. alhamdulillah aku bersyukur.

12 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

anak aku... ape pun tak tau lagi apa itu upin ipin, ape tu sponge bob.. ngahahahah... yang dia tau kucen, ayam..bird.. tapi sume dia sebut@ panggil tutu..hihihih..

btw, comey pose umie yang last tu..manis je..;)

deelira@deeliraz said...

tg la qimie besar sket lagi..macam2 ko akan dgr.hehe..

tq

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

skang anak akak dua beradik tu fanatik barney...dari celik mata suh pasang cd tu..sib baik manng ada tb tuk mereka lam bilik...

pstu nak p keje suh pasang lam kete plak...ada la lebih kurang 10 unit dah cd barney tu...

layan jelah, disamping tu mereka leh gak belajar...

eh cd upin pun ada gak...tu adik suka layan...

MRS. K said...

ibu kan dah besar.. ibu kena la mengalah..kekeke

EiJa ZaQuaN said...

my son pun suka ngan upin n ipin..eija pun ade belikan dia patung upin..yg kelakar tu time jln kat jj ari tu dia ternmpak smpul raya upin ipin..melalak dia nak smpul..tp x beli pun ..sbbnya dh byk smpul free dpt..huk3..

eima said...

upin ipin .. fav fahim skrg nih ...
sbb nk diam kan dlm keta bapak die beli kan cd² tuh ...

deelira@deeliraz said...

kak izan : x minat plak depa kat barney tu.upin , spongebob, seme kartun kat channel 611 tu.. hah boleh tahan gaduh la kalau nak tgk tv.

deelira@deeliraz said...

mrs.K : hehe sesekali nak menang juga kay. xkan asyik nak tgk tv kat dapur je.. hehe

deelira@deeliraz said...

eija: hehe sampi gitu sekali ke? hehe. tp upin ipin ni mmg besar pengaruh dia kat budak2 kan.

deelira@deeliraz said...

eima : budak2 sure suka manje. dalam kete pon bapak budak2 ni pasang juge. tp kadang2 naik bohsan.asyik2 hadap upin ipin je. :p

mrs_zura said...

feveret habib gak nie..kalu dia tgk siap ngan gelak2...skrg kul 7 je tgk kt tv 9...

deelira@deeliraz said...

hmm tu la.. skrg tayang plak setiap hari kat tv9.. faham2 je la sape menang hahahaha