My Followers

Syurga Cinta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 23, 2010

Param de giant ~ ayam bakar tempayan

petang semalam aku mencurik sedikit masa cik abang dengan mengajak beliau jenjalan membuang duit. wlwpon pada mulanya cadangan aku tidak dipersetujui.. tetapi bila aku dah siapkan anak2 nya..terus saje dia bgn dan menyiapkan dirinya haha.. umpan mengena!! aku bukan apa. saje nak ajak dia p Kuantan Parade. Cari kasut anak2.kasut mak dgn pak. xpayah la. Pakai je yg ado. sekarang ni kami dalam misi berjimat cermat. sbb ada sesuatu yang kami sedang dambakan!! so raya tahun ni pon..InsyaAllah ala kadar saje. 

kebetulan turn raya di kampungnya Kuala Terengganu..so x perlulah nak membazir sgt. Raya di Terengganu bukan x meriah tp lagi meriah kalau sambutan Hari Raya Aidil Adha. kalau raya di kontan..terpaksa kuarkan bajet lebih sbb raya aidilfitri di Pahang ni ala2 havoc gitu. segala jenis makanan ada kan? 

hrm... wlwpon dalam misi berjimat cermat..tetapi keperluan anak2 haruslah diberi tumpuan jugak. aku sampai di Ktn Parade dlm jam 5 petang. xde org sgtla. maybe seme dah balik n bersiap2 nak berbuka. so misi berjalan lancar la semalam. tiada gambar sepanjang misi kami mencarik kasut anak2 kerana anak2 sgt la tidak dapat dikawal..huhu

Rencana nak berbuka di luar juga terpaksa dibatalkan kerana bimbang tidak dpt mkn dengan aman. so kami singgah di Param sebelah Giant.

pic kredit to Lang Sewah again! aku x amik pic sbb sebok pegang anak. aku pinjam pic ni dari seorang sahabat. 

masa aku sampai kat Param ni.. hari mendung tanda hujan akan turun. aku datang sini sebab nak cari ayam bakar dalam tempayan.
hmm kedudukan nya di barisan hadapan sekali. senang nak carik! banyakkan tempayannya. org pon ramai smlm. memasing nak cepat je sbb masa tu mmg dah gelap giler.
 ni brother yang sebok memotong ayam. tgh2 duk potong ayam tu tibe2 hulu parang dia tu tercabut! haha.. lawak tol. dia siap membebel lagi. "org duk tgh ramai ni la KAU nak wat hal"  gelabah je aku tgk mamat ni!
meleleh.....
seekor RM18-Rm20.00 mengikut saiz. kalau sebelah RM9 dan RM10 laa
serius.. perapan ayam dia sedap !! cume sos dia tu harus dipersedapkan lagik..

sape2 yang duk kontan lom try... sila lah dapatkan di param2 berhampiran ocay! hrm kalau x salah mata aku memandang.. kat Param Tmn Tas pon ada.

noj..cubela sedap wei..
ibu amirul .. turun kuantan la cari ayam bakar tempayan
bunga..eima..kak izan.. kay dll.. saje bg korang terliur hehe..

11 comments:

MRS. K said...

ayam tempayan ni la yg masuk berita hari tu kan?

LiErOSe~QiEmi said...

woii takat nak bagi jeles, tak payah laa sbb mmg aku jeles..huwaaaaaaa..zue, aku ngidam ni, baek ko bagi kat aku ..poss sekarangggg!!

deelira@deeliraz said...

mrs K : masuk berita? entah kay. aku x tgk pon.

deelira@deeliraz said...

bunga : tujuan aku tercapai! YES YES hehe.. nnt ko balik kontan ko cari la wei...

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said...

owhhh...nampak cam sedap jek tu...

hyazz said...

Zue... nampak meriah gak kat saner ek...time pose ader ler jrg2 balik umah kakak...lupa lak nak p...hehehe

..nOj.. said...

memang masuk buletin utama la aritu zue. sbb tu makin ramai org yg beli. aku ade gak tgk yg kt bandar tu smlm. tp nk beli mkn sorg mmg tak abes. sedap ek? kalo sedap nk test gak la. tunggu asben aku balik nnt.

kt tmn tas tu aku nmpk tempayan je. takde org niaga dh pun.

wei aku pg ktn parade smlm kul 2 lebih. kul 4 lebih dh kuar. patut la tak nmpk ko

deelira@deeliraz said...

kak izan : nmpk sedap..rasa pon sedap

deelira@deeliraz said...

hyazz : haah ada tempat2 meriah. hehe lepas ni make sure p k ;)

deelira@deeliraz said...

nojj : aku je yg tak tgk berita tu.. tp aku carik jugak sbb member aku pengaruh..hehe

erk ..tempayan je? hmm.. x pasan plak.

laaaa... ptt x jumpa wei! :p

Jieda said...

nak cuba tapi jauh sangat la he3